KUR’ANDA NAMAZIN RUKNU OLAN “FİZİKİ KIYAM” VARDIR

Allah, aşağıdaki ayetlerde;

Zümer-9: “Yoksa o (bir önceki ayette ateş halkından olan kişi) gece saatlerinde gönülden itaatle (kanitün) KIYAMDA ve SECDEDE Rabbinin rahmetini uman ve ahiretten korkan gibi midir!” veya

Furkan-64: “Onlar Rableri için KIYAMDA ve SECDEDE gecelerler.” diyerek,

Namazdaki iki postürün adı olan kıyam ve secde kelimelerini İSİM olarak kullanmıştır.

Oysa meallerin çoğunda kıyam ismi “kıyam ederek”, secde ismi “secde ederek “şeklinde Rabbin kastı dışında fiil olarak çevrilmesiyle birlikte bazı kesimler hemen mental içerikli anlamlar yüklemiştir.

Secde; (fiziki eylem olmaktan çıkarılıp) sadece itaat, teslimiyet vb,

Kıyam;(fiziki eylem olmaktan çıkarılarak) sadece doğrulmak, yönelmek vb anlamlar verilerek,

Önce fiziki kıyam ve secde peşi sıra; namaz yok iddiası, ıvecin en büyük başarılarındandır.

İnsan bedeni ve ruhu örneği ile namazdaki postürler ve manaları örneği benzerdir.

Bu anlamda aşırıların yaptığı iki büyük yanlış;

Bir taraf; postürleri salt harekete indirgeyerek namazın mental manasını kaçırdı.

Diğer taraf; postürleri inkar edip sadece mental mana var diyerek namazı tamamen yok saydı.

Hata üzerine hata..

 

Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments