Muhammed rasule Kur’an dışında vahiy indirildiğine ve onunla nebinin hüküm verdiğine inananlar, nebiyi ikinci hüküm koyucu kabul ederek şirkte zirve yapmaktadır.
Doğruya ulaşmak için sadece bir kaç ayete bakmamız yeterlidir;
Enam-19: “De ki: “….Bu Kur’an bana, sizi ve ulaştığı herkesi uyarmam için vahyedildi…”
Yusuf-3: “Bu Kur’anı sana vahyetmemizle, biz kıssaların en güzelini sana anlatıyoruz..”
Ahkaf-9: “…Ben, bana vahyolunandan başkasına uymam. Ben, apaçık bir uyarıcıdan başkası değilim.”
Gördüğünüz üzere rasule, sadece Kur’an vahyedilmiştir.
Ve sonraki ayette nebi, vahyolunandan başkasına yani Kur’andan başkasına uymayacağını söylemiştir.
Bu ayetler açıkça göstermektedir ki; rivayetlerin Kur’an dışı vahiy olması Kur’ana göre imkansızdır.
Rivayetlerde Kur’an ile zıtlaşan hükümlerse, nebiye ve Allah’a atılmış iftiralardır.
Şirkin gizlisinden de açığından da Allah’a sığınırım.