Dinin sahibi Allah, iman edenleri ilgilendiren tüm hükümlerini Kur’anın içine koymuştur.
Buna delilimiz;
Maide-101: “Ey inananlar! Açıklandığında hoşunuza gitmeyecek şeyleri sormayınız. Eğer Kur’an indirilirken onları sorarsanız size açıklanır. Allah onları affetmiştir. Çünkü Allah Gafurdur, Halimdir.”
Ayette müminleri bağlayacak hükümlerin, sadece Kur’anda olduğu açıklanmaktadır.
Kur’anın içine koymadığı hükmü, sonradan nebisi aracılığıyla gayri metluv vahiyle bildirmiş değildir.
Eğer Allah Kur’andaki hükümler dışında nebi ile hüküm verecek olsaydı, Maide-101. ayeti indirmezdi.
İnsanlar nebiye soru sorduklarında, ondan hüküm/fetva istediklerinde, Allah; “De ki” diyerek iman edenleri ilgilendiren hükümleri bizzat kendisi cevaplamış ve Kur’anın içine yerleştirmiştir.
Bazı örnekler;
Nisa-127: “Kadınlar hakkında senden fetva istiyorlar. De ki: “Onlar hakkında fetvayı size Allah veriyor…”
Nisa-176: “Sana soruyorlar. De ki: “Allah kelale hakkında size hükmünü veriyor:….”
Bakara-215: “Sana neyi infak edeceklerini soruyorlar. De ki: “Hayır adına ne…..”
Bakara-189: “Sana, ayın evrelerini soruyorlar. De ki: “O, insanlar ve hacc ibadeti için bir zaman ölçüsüdür.” ….”
Bakara-217: “Sana, haram ayını¹ ve onda savaşmanın durumunu soruyorlar. De ki: “O ayda savaşmak, büyük günahtır…..”
Bakara-219: “Sana hamr ve kumardan soruyorlar. De ki: “Her ikisinde de büyük bir günah…”
Bakara-220: “…Sana yetimleri de soruyorlar. De ki: “Onların durumlarını düzeltmek daha hayırlıdır…..”
Bakara-222: “Sana kadınların aybaşı halini soruyorlar. De ki: “O, bir rahatsızlıktır…”
Maide-4: “Sana, kendilerine neyin helal olduğunu soruyorlar. De ki: “Temiz ve iyi olanlar, size helal kılındı….”
Araf-187: “Sana kıyametin ne zaman gelip çatacağını soruyorlar. De ki: “Onun ilmi ancak Rabbimin katındadır…”
Enfal-1: “Sana enfalı soruyorlar. De ki: “Enfal, Allah ve Resulü içindir….”
İsra-85: “Sana ruhtan sorarlar, De ki: “Ruh Rabbimin bir işidir/emridir…”
Kehf-83: “Sana Zülkarneyn’den sorarlar. “De ki: Size ondan bir zikr okuyacağım.”
Taha-105: “Sana dağlardan soruyorlar. De ki: “Rabb’im onları ufalayıp savuracak.”
Naziat-42-44: “Sana kıyametten ve “Onun gelip çatması ne zaman?” diye soruyorlar. “Onun sonu Rabbine aittir.”
Mücadele-1: “Kocası hakkında seninle tartışan ve şikâyette bulunan kadının sözünü Allah işitmiştir…..”
O halde hüküm aramak için sadece Kur’ana müracaat etmeliyiz.
Tek hüküm koyucu Allah olduğundan, nebi dahi yeni hüküm veremiyordu.
Nebi, hüküm koyan değil bizler gibi Kur’andan HÜKÜM ÇIKARANDI.
Muhammed nebinin gayri metluv vahiyle Kur’ana girmeyen hüküm aldığına iman ederseniz, nebiyi Allah’a hükümde ortak eder, şirke bulaşıp imanlarınıza zulmetmiş olursunuz.
Nebi ile şirke düşmüş olmak, en uyanık olmamız gereken hususlardan biridir.
Bu nedenle;
Şu konuyla ilgili Kur’anda hüküm yoktur, nebiye gayri metluv vahiyle bu şekilde hüküm bildirilirmiştir, diyenlere denk gelirseniz şu soruları lütfen sorun;
Maide-101. ayet hakkındaki düşüncesi nedir?
Nebinin ailesiyle ilgili ve sadece kendine özel bilgiler, neden kendisine Kur’an dışında hususi olarak bildirilmemiş ve Kur’an içinde yer almıştır?
Nebiye özel fakat müminleri bağlamayan ayetler Kur’anda yer alırken, müminleri bağlayıcı hükümler neden Kur’an dışında kendine bildirilmiştir?
Bu soruları yine de pas geçmeyi tercih ederseniz, iyi bilin ki davet edildiğiniz İslam dini değil, tüm amellerinizi boşa çıkaracak şirk batağıdır. Ve rıza ile sizin seçiminizdir.
Bu akıbetten Allah’a sığınırız..