Namaz kıl emrini zamanla veren ayetler sadece; Hud-114. ve İsra-78. ayetlerdir.
En çok öne sürülen ayetlerden biri olan Taha-130, NEBİYE MAHSUS emirler içerir.
Ayette geçen kelime tesbih etmek değil KULLUK/İBADET ETMEKTİR.
Ayet, ” سَبِّحْ = kuluk/ibadet et” emriyle başladığı ayrıca “namaz kıl” diye açık bir emir içermediği halde vakitlerden bahsetmesinden sebep namaz olduğunu kolaylıkla anlarız.
Hem ibadet et emrindeki MUHATABIN NEBİ olması, hem SENİN Rabbini demesi hem de “umulur ki SEN hoşnutluğa eresin” cümlelerinde hitap HEP NEBİYEDİR.
Allah, nebinin şahsına verdiği emirler ile onun şahsında tüm inananlara verdiği emirleri ayırarak bildirir.
Ayrıca bu ayette; tüm müminlere farz olan 3 vaktin yanında SADECE NEBİYE FARZ OLAN nafile namaz da zikredilmiştir.