İsra-32: “Zinaya yaklaşmayın! Şüphesiz ki o bir çirkinlik ve kötü bir yoldur.”
Zina; tarafların evli veya bekar olmasından bağımsız, kadın ile erkeğin iradeleri ile evlilik dışı fiili cinsel ilişkisidir.
Bir takipçim zina fiziksel ve evlilik dışı cinsel ilişkiyse eğer; milyonlarca porno sitesi, sosyal medya hesaplarındaki veya özel görüşmelerdeki sözlü ve görüntülü müstehcenlik, sanal ilişki ve benzeri zina mıdır? diye sordu.
Bu örneklerde, fiziki cinsel birliktelik olmadığı için zinadır, diyemeyiz.
Ayetteki “Zinaya yaklaşmayın” ifadesiyse; sadece zinayı değil, zinaya zemin oluşturan, zinaya sevk eden ve cinsel dürtüleri öne çıkaran ortam, ilişki, resim, video, film, yazı, röntgencilik ve benzeri nesneleri sebepleri ve sonuçlarıyla tümden men eden bir ifadedir.
Yukarıda sayılanlar; zinaya zemin hazırlayan, bilinç ve bilinçaltında zinayı makulleştiren, Allah’ın men emrini önemsizleştiren ve zinaya giden yolu kolaylaştıran eylemlerdir. Aslında Allah’ın “zinaya yaklaşmayın” emri altındaki o geniş yelpazede yer alan eylemlerden bir kısmıdır.
Peki bunlar fiili zina değilse, Kur’ana göre serbest ve Allah’ın hüküm vermediği bir alan mıdır?
İlgili diğer ayetlere bakalım;
Nur-30: “Mümin erkeklere söyle, bakışlarını sakınsınlar ve ırzlarını korusunlar...”
Nur-31: “Ve mümin kadınlara söyle, bakışlarını sakınsınlar ve ırzlarını korusunlar…”
İki ayetteki hükümler, emir formunda gelmiştir. Yani müslüman erkek ve kadınlar hem bakışlarını hem de ırzlarını korumakla sorumludurlar.
Aşağıdaki bilgileri size tekrar hatırlatarak,
“Arapçada biyolojik göz ayn (عَيْن), kulak uzun (اُذُن) olmasına rağmen ayetlerde;
- Gözler (عيون) değil ebsaran (اَبْصَارًا),
- Kulaklar (آذان) değil sem’an (سَمْعًا) kullanılır.
Çünkü bu çoğullar; bedene ait göz ve kulağın çoğulları değil nefse ait göz ve kulağın çoğuludur.”
Nur-31 ve 32. ayetlerde gözler (عيون) değil ebsaran (اَبْصَارًا) kelimesinin kullanılmasına dikkatinizi çekmek isterim.
Beden göz ve kulağı sadece biyolojik organlardır. O organların gördüğünü veya duyduğunu anlamlandıracak, sakındıracak veya sakındırmayacak olan nefsin bizzat kendisidir.
Beden gözünün bakış açısına giren fakat helal olmayan bir nesneye şehvet veya benzeri duygu ile bakacak olana sakınma emri, bedenin gözüne değil, o nefsin ebsarına verilmiştir.
Hitap nefsedir. Çünkü Allah’ın muhatabı insanın et bedeni değil, o bedeni kullanan nefstir.
Tek taraflı olmak üzere porno ve benzeri müstehcen içerikli videolar izlemek, dergi, kitap ve benzeri nesneler okumak, Nur-31-32. ayetlerdeki kişilerin bakışlarını haramdan sakınma emrinin ihlalidir.
Fakat çift taraflı olmak üzere sanal ortamda bile olsa görüntülü veya görüntüsüz, nikah bağı olmayan kimse ile cinsellik yaşamaksa Nur-31-32. ayetlerdeki kişilerin ırzlarını koruma emrinin ihlalidir.
Allah insanlara okumaları için vahyini, muhakeme için akıllarını ve seçmek için iradelerini vermiştir.
Kimi doğru seçim yapacaktır kimi hatalı. Kimi tevbe edecektir, kimi hatasında ısrar.
Özcesi; ayetlerin mesajı herkesedir ama mesajı sadece önemseyenler alacaktır.
Zinaya yaklaşmayın ayetini; ayette zina yapmayın demiyor ki şeklinde delme çabası olanların zeka ve algıları ile öyle anlamak isteyenlerin niyeti üzerine kelam etmeyi israf kabul etsem de 3 sorum olacaktır;
İlki; Zinaya yaklaşmadan zina nasıl yapılabilir?
Çünkü zina için her şekilde öncelikle, karşıdakine yaklaşmak durumu söz konusudur.
İkincisi; Ayetin ilk kısmı ile ilgilenenlerin neden kalan kısmını görmezden geldiğidir?
Sebebi; Allah’ın serbest bıraktığını iddia ettikleri alanın fuhuş ve kötü yol olarak açıklanmasının, iddialarını ters yüz etmesindedir.
Üçüncüsü; Yaklaşmadan yapılan zinanın hükmü nedir?
Elbetteki yapılan artık zina değil, “cinsel saldırı ve kişiyi hürriyetinden yoksun kılma” gibi başka suçları da içine alan daha büyük bir günaha dönüşmesidir.
Özetle; zinaya yaklaşmayın emrinin açıklaması; zina yapmayın demektir.
Eğer Allah “zina yapmayın” demiş olsaydı, bu kez de zina öncesi yakınlaşmaları yasaklamadığı iddiası ile serbest olduğunu iddia edenler türeyecekti kıymetli arkadaşlar.
Tekrar edelim ki; Allah’ın ayetleri sadece O’nu tanımak ve anlamak isteyenler ile O’nun mesajlarını önemseyenler içindir.