MAİDE-32-33. AYETLER EMİR DEĞİL HABER CÜMLESİDİR

Maide-32: “İşte bu sebeple İsrailoğulları’na şöyle yazdık: Kim, cana can veya yeryüzünde bozgunculuk yapmayan bir kimseyi öldürürse sanki bütün insanları öldürmüş gibidir. Kim de onu yaşatırsa, sanki bütün insanları yaşatmış gibi olur.” Andolsun elçilerimiz onlara apaçık deliller getirdiler. Sonra onlardan birçoğu    bundan sonra da yeryüzünde israf etmektedirler.”

Maide-33: “Allah ve Resuluyle harbedenlerin ve yeryüzünde bozgunculuk yapmaya çalışanların cezası öldürülmeleri veya asılmaları veya ellerinin ve ayaklarının çapraz kesilmesi veya yerlerinden sürgün edilmeleridir. İşte bu durum, onlar için dünyada bir rezilliktir. Ahirette ise onlar için büyük bir azap vardır.”

Gördüğünüz üzere Maide-33. ayet, 32. ayetin devamıdır.

Tek başına okursanız, bu ayeti Allah’ın iman edenlere buyurduğu bir “EMİR CÜMLESİ” olarak algılarsınız.

Bugün ateist ve kitap ehlinden kimilerinin anlamak istemedikleri ayetlerdendir.

Oysa Maide-32. ayet, İsrailoğullarına indirilmiş vahiyden bahseder.

Ayetten, İsrailoğullarına birçok Allah rasulunun açık delillerle gittiğini ve onların da Allah ve rasullarine iman ettiklerini anlarız.

Ama sonrasında onlardan çoğu, hem nebilerine hem de geriye kalan halklarına zulum etmişlerdir.

Zekeriya ve Yahya nebileri öldürmüşler, İsa nebiyi de öldürdüklerini sanmışlardır.

Halklarına zulmederek, nebilerini öldürerek ve kendilerine gönderilmiş vahiyleri korumayarak bu kıymetli değerlerini israf edip bozgunculuk yapmışlardır.

Elbette bunlara karşılık Maide-33 teki gibi cezalandırılmışlardır.

Bu ceza türleri, Allah’ın vahiy ile herhangibir rasulune emrettiği ceza türleri değildir.

Ama bozgunculuk yapanların akibetleri,diğer zalimler eliyle böyle olmuştur.

Özetle Maide-33. ayet Muhammed nebiye emredilmiş hükümler değildir.

Bu ayetler, İsrailoğullarının yaptıklarını ve Allah’ın yasası gereği dünya yaşamlarında ödedikleri bedelleri yani başlarından geçenleri anlatan bir ihbar, bir “HABER CÜMLESİDİR.”

Haber cümlesini emir cümlesi anlayıp Allah’a ve rasulune iftira atma yanlışına düşmemek için tavsiyemiz; Kur’anın en önemli okuma metodlarından birini olan konu bağlamını takip ederek okuma yapmak kesinlikle ihmal edilmemeli.

 

 

 

 

Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
En Yeniler
Eskiler
Inline Feedbacks
View all comments