İman etmek yeterli değildir.
İmana “ZULUM BULAŞTIRMAKTANTA KAÇINMALIYIZ”
Enam-82:“İman etmiş ve imanlarına ZULMÜ BULAŞTIRMAMIŞ olanlar, işte güven onlar içindir ve onlar doğru yolu bulanlardır.”
Peki imana bulaşan zulum nedir, nasıl bulaşır?
Cevabını Lokman nebiden öğrenelim;
Lokman-13: “Lokman, oğluna öğüt verirken şöyle demişti: “Ey yavrucuğum! Allah’a ortak koşma! Şüphesiz ki ŞİRK, BÜYÜK BİR ZULÜMDÜR”
Demek ki imana zulum, ona şirki bulaştırmakla olurmuş.
Peki imana zulum bulaşırsa ne olur?
Allah Enam-84 ile Enam-86. ayetler arasında isimleriyle 18, isimleri sayılamayan birçok nebiden bahsederken;
Enam-88: ” ….Eğer onlar şirk koşmuş olsalardı, yapmış oldukları ameller elbette boşa giderdi.“,der.
Yani nebi bile olsalar yapılan tüm ameller ziyan olurmuş.
Dinin sahibi Allah iman edenleri ilgilendirn tüm hükümlerini, KUR’ANIN İÇİNE KOYMUŞTUR.
Kur’anın içine koymadığı hükmü, sonradan nebisi aracılığıyla gayri metluv vahiyle bildirmiş değildir.
İnsanlar nebiye soru sorduklarında, ondan hüküm/fetva vermesini istediklerinde, Allah; “De ki” diyerek Kur’anda yer alacak cevapları içeren vahiyleri indirmiştir.
Bazı örnekler;
Nisa-176: “Sana soruyorlar. De ki: “Allah kelale hakkında size hükmünü veriyor:….”
Bakara-215: “Sana neyi infak edeceklerini soruyorlar. De ki: “Hayır adına ne…..”
Bakara-189: “Sana, ayın evrelerini soruyorlar. De ki: “O, insanlar ve hacc ibadeti için bir zaman ölçüsüdür.” ….”
Bakara-217: “Sana, haram ayını¹ ve onda savaşmanın durumunu soruyorlar. De ki: “O ayda savaşmak, büyük günahtır…..”
Bakara-219: “Sana hamr ve kumardan soruyorlar. De ki: “Her ikisinde de büyük bir günah…”
Bakara-220: “…Sana yetimleri de soruyorlar. De ki: “Onların durumlarını düzeltmek daha hayırlıdır…..”
Bakara-222: “Sana kadınların aybaşı halini soruyorlar. De ki: “O, bir rahatsızlıktır…”
Maide-4: “Sana, kendilerine neyin helal olduğunu soruyorlar. De ki: “Temiz ve iyi olanlar, size helal kılındı….”
Araf-187: “Sana kıyametin ne zaman gelip çatacağını soruyorlar. De ki: “Onun ilmi ancak Rabbimin katındadır…”
Enfal-1: “Sana enfalı soruyorlar. De ki: “Enfal, Allah ve Resulü içindir….”
İsra-85: “Sana ruhtan sorarlar, De ki: “Ruh Rabbimin bir işidir/emridir…”
Kehf-83: “Sana Zülkarneyn’den sorarlar. “De ki: Size ondan bir bilgi [zikr] okuyacağım.”
Taha-105: “Sana dağlardan soruyorlar. De ki: “Rabb’im onları ufalayıp savuracak.”
Naziat-42-44: “Sana kıyametten ve “Onun gelip çatması ne zaman?” diye soruyorlar.“Onun sonu Rabbine aittir.”
Mücadele-1: “Kocası hakkında seninle tartışan ve şikâyette bulunan kadının sözünü Allah işitmiştir…..”
O halde hüküm aramak için SADECE KUR’ANA MÜRACAAT ETMELİYİZ.
Tek hüküm koyucu Allah olduğundan, nebi hüküm vermiyordu.
Nebi, hüküm koyan değil bizler gibi KUR’ANDAN HÜKÜM ÇIKARANDI.
Muhammed nebinin gayri metluv vahiyle Kur’ana girmeyen hüküm aldığına iman ederseniz, nebiyi Allah’a hükümde ortak eder, şirke bulaşıp imanlarınıza zulmetmiş olursunuz.
Nebi ile şirke düşmüş olmak, en uyanık olmamız gereken hususlardan biridir.
O nedenle;
Şu konuyla ilgili Kur’anda hüküm yoktur, nebiye gayri metluv vahiyle şu şekilde hüküm bildirilimiştir, diyenlere denk gelirseniz;
Davet edildiğiniz İslam dini değil, tüm amellerinizi boşa çıkaracak şirktir.
Akibetinden Rabbe sığınırız..